• Port de Comiols

• Riu Segre - (Font de les Bagasses)

• Castellserà - Cami de Salt

• Peña Montañesa - Ainsa (Hosca)

• La Seu d'Urgell

• La Seu d'Urgell - Parc del Segre

iniciPer accedir al inici del recorregut tenim que buscar la entrada del poble de Alòs de Balaguer des de Cubells, una vegada passat el pont sobre el riu Segre, a la esquerra tenim un camí, es aquí on comença el recorregut de 7,6 Km. aproximadament.

Gaudirem d'un paisatge meravellós i digne de recordar, recomano que porteu una càmera de fotos, un bon calçat, temps per gaudir i un bon esmorzar per fer de manera tranqui-la aquest recorregut que va des de Alòs de Balaguer fins a la central elèctrica de Camarasa al aiguabarreig del Segre amb el Noguera Pallaresa, en aquest punt poden passar per un pont penjat que travessa el riu, al altre costat tenim varies opcions, una de elles es continuar travessant per una passarel·la cap a la central i el campament de la eléctrica, la segona es fer un altre itinerari que s’endinsa muntanya amunt i que acaba al poble de Camarasa i la tercera es tornar al punt de partida i acabar de gaudir del recorregut i del moment.

font espadellaA uns 1,5 km de l’inici de l’excursió des del pont, trobem una zona d’esbarjo anomenada l’Espadella, una zona amb taules de pedra, una font, i fins i tot una cabana-barbacoa per fer viandes a la brasa i preparar un bon esmorzar, encara que recomano fer-ho quan arribem a la central de Camarasa, es a dir a la meitat del recorregut total. En tot el recorregut trobarem que es zona de pesca controlada i de fet moltes persones i van a gaudir d'aquest esport a aquesta zona tant maca.

I per fi desprès de 3,5 Km. aproximadament arribem a les portes del congost, per accedir a ell tenim que passar per una passarel·la penjada a la paret dreta, però es molt segura, ja que es ampla i no es belluga gens ni mica. Just en aquest punt podem observar l’espectacularitat amb què els contraforts de la Serra Carbonera i els contraforts de Lo Castellar i el Serrat del Poll cauen verticalment sobre l’aigua a les hores som ja dins el congost. Aquesta sendera va pujant poc a poc amunt del congost, sempre per la vessant dreta del riu, fins que s’eleva a una alçada important, on les vistes del congost son espectaculars, amb el riu ficat al fons del congost i el fons sempre emmarcat per la gran mola del Mont-roig.

congost5Aquest segon tram fins el pont penjant, és un tram una mica més complicat encara que molt senzill de fer, ja que el camí està molt ben marcat i no hi ha perill de perdre la sendera. El principi d’aquest segon tram va pujant poc a poc per la vessant de Lo Palomar (691 m), separant-se i elevant-se del riu. Quan arribem al Barranc del Palomar, trobem un creuament amb una altre sendera que es dirigeix cap a la zona de Penalta, aquesta sendera porta a un mirador, però no es el camí que tenim que agafar, sinó que hem de seguir es avall, camí que baixa de forma pronunciada un altre cop fins la vora del riu, aquest ens porta fins el pont penjat.  Aquest pont travessa el riu Segre i ens porta fins al costat esquerre el riu. El camí continua per aquest costat fins a la presa de Camarasa. Fins aquest punt, el tram comprès entre l’Estret de Mur fins el pont penjant, és d’uns 3’5 kilòmetres aproximadament. En total, haurem recorregut una distància d’uns 7,6 km caminant.

Podem continuar per els diferents punts que hem proposat al inici, però aquest es el punt final de la visita proposta i ens queda encara retornar al punt d'inici.